TIEDOTE BOUNCEN TOIMINTAAN OSALLISTUVILLE

Päivitetty 20.3.2020.

Seuran hallitus on keskustellut koronaviruspandemian ja Suomen hallituksen linjaamien toimenpiteiden ja suositusten vaikutuksesta seuran toimintaan. Seuran jäsenten terveys ja hyvinvointi ovat toiminnassamme ensiarvoisen tärkeitä ja haluamme pitää seurayhteisöstämme huolta. Maan hallituksen ja Voimisteluliiton ohjeita seuraten BounCen hallitus katsoo, että harrasteryhmien harjoitustaukoa on jatkettava aiemmasta päätöksestä (13.3.-31.3.2020) poiketen ainakin 13.4.2020 saakka. Kannustamme kaikkia omaehtoiseen liikuntaan jakamalla treeniohjeita monipuoliseen kotiharjoitteluun (lisätietoa alla) – pidetään liikunnan ilosta kiinni!

Espoon liikuntapalveluiden ja koulujen kanssa yhteistyössä järjestettävä toiminta eli muuvi-trampoliini, U6-trampoliini sekä KULPS! -toiminta on liikuntapalveluiden ohjeistuksen mukaisesti peruttu toistaiseksi. Muiden seurojen toiminnasta BounCen salilla savitaan kunkin seuran kanssa erikseen. Seurat tiedottavat omia jäseniään.

BounCen kilpailijoiden kohdalla pyrimme turvaamaan jokaisen voimistelijan yksilöllisen kehittymisen kannalta oleellisimmat ja nykytilanteen sallimat mahdollisuudet harjoitteluun poikkeusjärjestelyin, kuten omatoimisilla harjoitusohjelmilla.

Meille on ensiarvoisen tärkeää turvata harjoittelumahdollisuuksien jatkuminen koronatilanteen jälkeen. Haastetta tuo tilanteen vaikea ennustettavuus ja mahdollisen pitkällekin jatkuvan tauon taloudelliset vaikutukset seuran toimintaan. Hallitus tekee kaikkensa, jotta BounCella treenataan laadukkaasti ja turvallisesti sekä yhdessä hauskaa pitäen myös jatkossa. Seuraamme tilanteen kehitystä ja viranomaisilta tulevia lisäohjeistuksia aktiivisesti. Toivomme bouncelaisilta ymmärrystä haastavaan tilanteeseen ja malttia seurata tiedotustamme asiasta.

LIIKUNNAN ILOA OMATOIMISILLA TREENEILLÄ!

Trampoliinivoimistelijan harjoitteluun BounCella kuuluu trampoliinilla hyppimisen lisäksi erilaisten taitojen harjoittelu maalla sekä voima-, nopeus-, liikkuvuus- ja kestävyysominaisuuksien kehittäminen. Nämä kaikki tukevat tramppatemppujen oppimista. Koska yhteisiä tramppatreenejä ei tällä hetkellä voida järjestää, julkaisemme ohjeita omatoimiseen harjoitteluun. Ohjeita julkaistaan kolme kertaa viikossa ja julkaisukanavina toimivat BounCen Instagram, Facebook ja Youtube. Ota kanavat seurantaan, katso ohjeet ja toteuta omalla tyylillä. Tullaan tauon jälkeen entistä vahvempina ja taitavampina takaisin!

Facebook: Voimisteluseura BounCe Espoo ry
Instagram: @bounceespoo
Youtube: Voimisteluseura BounCe Espoo (soittolista: Bouncelaisen omatoiminen harjoittelu)

Linkki viimeisimpään videoon: https://youtu.be/roFNmwVSTYQ

Ps. Youtubesta löydät videomateriaalia myös pihatrampalla harjoitteluun ja mallivideoita trampoliinivoimistelun liikkeistä ja tekniikoista!